مبل تختخواب شو | آشنایی با کم جای دوست داشتنی

مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو که به مبل تاشو نیز معروف است ، امروزه سهم زیادی از بازار مبلمان را به خود اختصاص داده است . مکانیزم مبل تختخواب شو نیاز به آشنایی بیشتر دارد !

در ادامه به بررسی این نوع از مبلمان دوست داشتنی خواهیم پرداخت !

کاربرد مبل تختخواب شو

در دنیای امروزی ، با زیاد شدن خانه های نقلی و کوچک ، دکوراسیون آن ها نیز دسخوش تغییراتی شد .مبلمان در ابعاد بزرگ دیگر کارآمد نبودند و در صورت قرار دادن در پذیرایی منزل ، میهمانان شما هنگام خواب و استراحت به مشکل عدم فضای کافی بر خواهند خورد !

اما با وجود مبلمان تختخواب شو ، این مشکل رفع می شود . این مبلمان علاوه بر قابلیت نشستن ، قابلیت تخت خواب شو بودن دارند و هنگام استراحت می توانند به تخت های یک و دونفره تبدیل شوند .

اما مهم ترین مسئله ای که این مبلمان را محبوب و پرطرفدار می کند ، قیمت مناسب آن است . دو کاربرد در یک مبلمان ، آن هم با قیمت مبل کاملا منطقی بنظر می رسد .

کلاف مبل تختخواب شو

کلاف و اسکلت 80 درصد از این مبلمان ، فلزی می باشند . به علت متحرک بودن این مبلمان و نیاز به تغییر آن ها از حالتی به حالت دیگر ، شاید چوب پاسخگو نباشد و نیاز به استفاده از فلزات باشد .

چوب در جابجایی و اتصالاتی که متحرک هستند ، ضعیف عمل می کند و به خوبی روی آن نمی توان حساب کرد .

مکانیزم چیست ؟

بنظر شما افزودن چه المان هایی می تواند یک مبل ساده را تبدیل به مبل متحرک و قابل تغییر کند ؟ جواب این سوال ، مکانیزم است . مکانیزم مبل تختخواب شو بااضافه شدن به کلاف مبلمان ، آن را به یک مبل متحرک و تاشو تبدیل می کند .

هنگام خرید مبل تختخواب شو علاوه بر جنس پارچه مبلی ، جنس ابر و فوم ، یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید ، جنس و کیفیت مکانیزم به کار رفته در مبلمان است .

باید بدانید که مبلمان تختخواب شو ، دارای انواع مختلفی می باشند که تفاوت شان در نوع باز و بسته شدن آنهاست . همچنین این تنوع ها هرکدام دارای مکانیزم برقی و دستی می باشند که باآنها آشنا خواهیم شد .

آشنایی با انواع مکانیزم مبل تختخواب شو

  • مکانیزم تاشو

کلاف اصلی این مبلمان از جنس فلز می باشد . افقی یا عمودی باز شدن این مبلمان در حالت تختخواب شو از مشخصه های آن است . این مکانیزم نیز دارای نوع برقی و مکانیکی (دستی ) می باشد .

مبل تختخواب شو

در حالت برقی این مکانیزم ، روان بودن آن هنگام باز و بسته شدن بسیار مهم و قابل توجه می باشد . در حالت دستی نیز صداهای اضافی هنگام نشستن روی مبل یا باز و بسته شدن آن نوعی خطا محسوب می شوند .

مبلمانی که از این مکانیزم بهره می برند ، غالبا دارای دو نشیمن گاه هستند که هنگام باز شدن به عنوان تخت خواب ، یکی از این نشیمن گاه ها جدا شده و باعث عریض شدن مبل می شود .

  • مکانیزم کشویی مبل تختخواب شو

در قسمت روبرویی مبل با کشیدن کشو نشیمن گاه دوم مبل با استفاده از ریل به بیرون هدایت می شود . در خرید این دسته از مبلمان ، باید در جنس و کیفیت ریل به کار رفته دقت لازمه را به خرج داد .

مبل تختخواب شو

قسمت های اصلی مبل تختخواب شو ، از جمله نشیمن گاه و تکیه گاه هنگام باز شدن دچار تغییر نمی شوند و یک نشیمن گاه به آن ها اضافه خواهد شد . سادگی باز و بسته شدن و استهلاک کمتر ، از مزایای این مکانیزم است که انتخاب بسیای از مردم است .

در صورت آسیب دیدن ریل ها می توان ریل جدید را به راحتی جایگزین کرد و دوباره تا سالهای سال استفاده کرد .مدل برقی این مبل تاشو طرفداران زیادی ندارند و تولید آنها بسیار محدود است .

  • مکانیزم چرخشی مبل تختخواب شو

بر خلاف مکانیزم کشویی ، در این نوع از مبلمان با تبدیل تکیه گاه به نشیمن گاه ، تخت خواب ما شکل می گیرد . با خلاص شدن بخش تکیه گاه و چرخیدن آن به سمت عقب ، شاهد یک تختخواب هستیم .

بازو های نصب شده در این مبلمان ، دارای زوایای قابل تنظیم هستند و علاوه بر زوایای 90 و 180 درجه می توانید آن را در زاویه های مختلف تنظیم کنید . نام دیگر این مکانیزم ها ، بارسلونایی می باشد که در بازار به این اسم معروف است .

مدل برقی این مبلمان طرفداران زیادی دارد و با ریموت می توان درجه دلخواه تکیه گاه را تنظیم نمود .

 

جمع بندی

در مجموع مبل تختخواب شو علاوه بر منازل کوچک ، برای منازل بزرگ نیز انتخاب خوبی است . یک استراحت کوتاه در نیمروز و یا مشاهده تلویزیون از کاربرد های اساسی این مبلمان هستند .

داشتن یک تخت خواب در وسط منزل کمی دور از ذهن بنظر می رسد اما با وجود مبل تاشو این ایده بسیار جذاب نیز بنظر می رسد. حال با آشنایی کلی که از مبلمان تختخوابشو دارید می تواانید مدل مد نظر خود را خریداری نمایید !

نظر شما چیست ؟؟ کدام یک از حالت های تخت خوابی بالا به کار شما می آیند ؟

 

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.