انتخاب پارچه مبلی | آشنایی با انواع پارچه ها

پارچه مبلی

بعد از انتخاب مبل مناسب برای منزل خود ، هنگام سفارش یک مسئله مهم وجود دارد و آن مسئله انتخاب پارچه مبلی است . با وجود اینکه مبلمان یکی از اجزای مهم دکوراسیون شماست بهتر است در این باره اطلاعات کافی را داشته باشید .

تنوع بالای پارچه های مبلی ، امروزه خریداران مبل را به دردسر انداخته است . یک انتخاب خوب ، با قیمت مناسب و کیفیت بالا از خواسته های اصلی خریداران مبل است .

در ابتدا بهتر است با اسامی پارچه های مبلی آشنا شوید تا هنگام خرید این اسامی برایتان جدید و تعجب برانگیز نباشد . در ادامه با انواع پارچه ها و ویژگی های آنها آشنا می شویم .

 

  • پارچه مبلی مازراتی

همه ما با شنیدن کلمه مازراتی ،  ماشین اسپورت این شرکت در ذهن ما پدید می آید . اما مازراتی نام یک نوع از پارچه های مبلی است که در دسته پارچه های لوکس قرار می گیرد .

کلمه مخمل جهش یافته لقبی است که می توان به این پارچه ها داد . زیرا شباهت زیاد آن به پارچه مخمل به علاوه ناهمواری های کمتر کاملا مشهود است .

جذب رطوبت بالا و و سایش پارچه در طولانی مدت از معایب مازراتی است . در عوض ظاهر لوکس و به اصطلاح لاکچری مازراتی ، تمامی عیوب آن را پوشانده است

پارچه مبلی مازراتی

  • پارچه مبلی نخی

این نوع از پارچه ها بیشتر در مبلمان راحتی و کلاسیک استفاده می شود . نرم و بادوام بودن آن باعث شده تا طرفداران زیادی در صنعت مبلمان داشته باشد . پارچه های نخی تقریبا در همه ی فروشگاه های پارچه ی مبل با تنوع زیاد دیده می شود .

استفاده از الیاف طبعی در متریال این پارچه ، مقاومت آن را در برابر سایش در طولانی مدت افزایش داده است اما بااین حال ، این الیاف همیشه عالی نیستند و ممکن است در برابر نور خورشید رنگ خود را از دست بدهد .

پارچه مبلی نخی

 

  • پارچه کتان

پارچه کتان نیز از لحاظ ظاهری و فیزیکی بسیار به پارچه نخی شباهت دارد . حتی نقاط ضعف آن نیز بایکدیگر شباهتدارند .

  • پارچه مبلی نانو

امروزه که فناوری نانو در تمامی صنایع نفوذ کرده ، باید گفت پارچه های مبلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند . پارچه نانو از بروز ترین محصولات بازار می باشد که علاوه بر ظاهر جذاب و دلنشین ، دارای مزایایی همچون : ضد آب ، ضد لک ، ضد حریق، و آنتی باکتریال است .

انتخاب این محصول یک تصمیم عاقلانه برای استفاده در طولانی مدت است .

  • پارچه مبلی پشمی

این نوع از پارچه ها شاید انتخابی بروز و جدید نباشند اما همیشه طرفداران خود را حفظ کرده اند . مقاومت بالا در برابر کشش و قابلیت انتقال گرما در فصول سرد از امکانات شاخص این محصول هستند .

پارچه مبلی پشمی

 

  • پارچه مبلی چرم

چرم علاوه بر طرفداران زیاد ، مخالفانی نیز دارد . چرم مصنوعی یا طبیعی نمایانگر یک فضای رسمی در منزل است که به همین علت مبلمان چرم اغلب در دسته مبلمان اداری قرار می گیرند .

بافت چرم تراکم بالایی را دارد و اجازه نفوذ آب و گرد و غبار را به داخل الیاف مبل نمی دهد . اما همین تراکم بالا علاوه بر مقاومت ضعیفی که در برابر اجسام نسبتا تیز نمایش میدهد ، از عبور جریان هوا جلوگیری می کند . به همین دلیل چسبیدن آن به بدن عادی است .

پارچه مبلی چرم

 

  • پارچه مبلی مخمل

این دسته از پارچه ها را نیز می توان لوکس نامید . بافت لطیف و تنوع رنگی بالا از مشخصه های این محصول هستند که از دلایل پرطرفدار بودن آن ، دست باز بودن مشتریان در انتخاب رنگ هاست .

پارچه مبلی مخمل

  • پارچه مبلی جیر

اگر بخواهیم از دو جنس چرم و مخمل یک ترکیب بی نظیر داشته باشیم قطعا چرم جیر همان ترکیب است . جیر طبیعی از جنس پوست حیواناتی مانند گوسفند به عمل می آید .

علی رغم چرم ، این پارچه در برابر رطوبت کمی حساس است و اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد ممکن است در طولانی مدت کیفیت خود را از دست بدهد و پوست پوست شود .

پارجه مبلی جیر

  • پارچه رومبلی ریون

سبک بودن ، مقاومت در برابر سایش و عدم از دست دادن حالت اولیه ،هرآن چیزی است که از یک پارچه می خواهیم .

پارچه مبلی ریون

  • پارچه مبلی پلی استر

این پارچه مصنوعی مقاومت منحصر بفردی در برابر تابش نور خورشید و چروک شدن دارد و می توانید رو عمر زیاد آن حساب کنید .

پارچه مبلی پلی استر

  • کدام رنگ را انتخاب کنیم ؟

جواب مستقیم این سوال بستگی به طراحی دکوراسیون شما دارد . نکات طراحی دکوراسیون بسیار پیچیده و جالب می باشد . متخصصان دکوراسیون در سال 2020 پیشنهاد بر ست کردن رنگ اصلی پرده و کوسن های مبل داشته اند .

همچنین فرش منزل شما نیز نقش زیادی می تواند در این تصصمیم گیری داشته باشد .

انتخاب پارچه تیره رنگ نیز از پیشنهاد های خوبی می تواند باشد که بااین انتخاب نظافت دوره ای مبلمان خود را بلند تر می کنید .

  • جمع بندی

در نهایت باید طبق نیاز ها و خواست خود تصمیم بگیرید که کدام یک از پارچه مبلی موجود در بازار برای شما کارآمد خواهد بود . هر کدام از موارد ذکر شده معایب ومزایای خود را دارند که بهترین انتخاب برای شما انتخابی است که معایب آن بی اهمیت و قابل چشم پوشی باشد .

نظر شما چیست ؟ شما کدام جنس را انتخاب خواهید کرد ؟

 

 

 

 

AvandGallery
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.