میز نهار خوری ، از آشنایی تا انتخاب

میز نهار خوری

در ابتدای معرفی میز نهار خوری به بازار دکوراسیون کشورمان ، هر خانواده ای توان خرید میز ناهار خوری را نداشته اند و اگر هم توانایی خرید آن راداشتند فضای منزل همچنین اجازه ای به آنها نمی داد .

اما امروزه در 90 درصد منازل ، این میزها یافت می شوند و تقریبا به عنوان ضرورت برای هر خانه ای شناخته شده اند . اولین نمونه ی این میزها بسیار ساده و با چوب طبیعی ساخته می شدند و تنوع زیادی در نوع پارچه و متریال نداشتند .

در یک تعریف ساده ، میز نهارخوری میزی است که افراد برای صرف وعده های غذایی دور آن بر روی صندلی می نشینند . چیدمان این میز در منازل مختلف ، تفاوت دارد و ممکن است جایگاه آن در آشپزخانه و یا پذیرایی منزل باشد .

در ادامه به بررسی انواع مدل ها و سبک های میز ناهار خوری خواهیم پرداخت . پس با آوندگالری همراه باشید !

  • انتخاب بر اساس اشکال هندسی

امروزه میز های نهار خوری با دو شکل مستطیل و دایره ای طراحی و تولید می شوند که هرکدام با توجه به ویژگی های خود طرفداران خاص خود را دارند . میز های دایره ای بسیار شکیل تر از چهار ضلعی ها هستند اما با توجه به فضای زیادی که اشغال می کنند ، در ظرفیت های دو یا چهار نفره تولید و طراحی می شوند .

درمقابل میزهای مستطیلی یا همان چهار ضلعی در تمامی ظرفیت ها طراحی و تولید می شود . مدل مستطیلی این میز ها فضای خوبی را برای پذیرایی ارائه می دهند و فضای کمتری را اشغال می کنند .

در واقع باید گفت میز های دایره ای برای استفاده به عنوان میز ناهار خوری مناسب نیستند و بیشتر برای نوشیدن قهوه و چای ، بازی های فکری مانند شطرنج و … مورد استفاده قرار می گیرند . در کافه ها و رستوران ها شاهد این نمونه از میز ها هستیم .

میز نهار خوری

 

انواع مدل های میز نهار خوری

مدل و سبک های میز نهار خوری در بازار دکوراسیون بسیار شبیه به بازار مبلمان هستند . سبک های کلاسیک ، راحتی ، سلطنتی و تاشو  زمینه تولید میز های نهار خوری هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت .

  • میز نهار خوری کلاسیک

این سبک پر طرفدار از میز های نهارخوری در پایه های میز و صندلی یک طرح مشترک دارد که غالبا این طرح ها منبت کاری های زیبا هستند که روی چوب یا پلیمر حک شده اند .

میز نهار خوری

ظرفیت این سبک از میز ها از 4 تا 8 نفره هستند که در بازار طرفداران خوبی دارد .

  • میز ناهار خوری راحتی

در نگاه اول میز های این سبک تفاوت چندانی باسبک کلاسیک ندارند اما صندلی های سبک راحتی که بر اساس ارگونومی طراحی شده تنها تفاوت میان سبک کلاسیک و راحتی است .

میز نهار خوری

صندلی های نرم که بر خلاف سایر صندلی ها تکیه گاه نرمی نیز دارند از مشخصه های مدل راحتی است . اگر از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را روی میز غذا صرف می کنید پیشنهاد ما این مدل است .

  • میز نهارخوری سلطنتی

میز ناهار خوری سلطنتی نیز با بهره گرفتن از مشخصه های کلاسیک تنها یک تفاوت مهم دارد . میز های سلطنتی اغلب با طرفیت های بالا و سنگین تولید می شوند که مخصوص منازل بسیار بزرگ هستند . بنابراین برای خرید میز ناهار خوری سلطنتی نیاز به فضای زیادی است .

منبت کاری های این مدل بسیار زیبا و پرتعداد هستند . قیمت این سبک نیز بسیار بالا می باشد . ست کردن این محصول با مبلمان استیل بسیار جذاب و دلنشین بوده است و توجه ها را به خود جلب می کند.

میز ناهار خوری سلطنتی

  • میزناهار خوری تاشو

بر خلاف افرادی که با توجه به فضای منزل خود از سبک سلطنتی استفاده می کنند ، افرادی نیز برای قرار دادن میز نهار خوری در منزل خود دچار مشکل فضا هستند .

ابتکار طراحان دکوراسیون تمامی ندارد و هرروز بسوی کم جا تر شدن پیش می رود . میز های تاشو آخرین ابتکار برای استفاده در منازل کوچک است . علاوه بر صاحبان منازل کوچک ، افرادی نیز هستند که مابل به کم جا بودن المان های منزل خود هستند . به این افراد نیز می توان میز های تاشو را پیشنهاد داد .

میز ناهار خوری

 

 

جنس میز های نهار خوری موجود در بازار

در حال حاضر پر تقاضا ترین میز های تولید شده از جنس پلیمر ، چوب و فلز هستند . پلیمر که اینروز ها رقیبی برای خودش نمی بیند بسیار پرطرفدار است . پلاستیک فشرده abs مواد سازنده میز و صندلی های پلیمری هستند که با قیمت تمام شده کمتر در برابر چوب و فلز ، مقاومت بهتری نیز دارند وهمین علت باعث پر تقاضا بودن آن شده است .

چوب که از قدیمی ترین متریال سازنده یک میز نهار خوری بوده است امروزه نیز رواج دارد و جزو محصولات لوکس به شمار می رود . قیمت بالای چوب این محصول را از سبد خرید خانواده های کم در آمد حذف نموده است .

میزهای فلزی که نمایانگر سبک مدرن در منزل شما هستند ، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربان ، رنگ رفتگی و رطوبت دارند . به همین خاطر فقط افراد خاصی از این جنس میز ها استفاده می کنند .

به دلیل عمر بالای میز نهار خوری فلزی ، از آن در مکان های عمومی مانند رستوران ها استفاده می شود .

جمع بندی

در مجموع آشنایی بامیز غذا خوری می تواند کمک بزرگی به شما در خرید انجام دهد . شناخت انواع آن ها در هنگام خرید میز ناهار خوری شمارا بی نیاز از هر مشاوره ای می کند و می توانید با بررسی توضیحات هر مدل ، پی ببرید که کدام سبک درمنزل شما جای دارد .

 

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.