مبل استیل ، از تولید به بازار دکوراسیون

مبل استیل

مبل استیل یا مبل سلطنتی ، از گذشته تا امروز از ترند های برتر بازار دکوراسیون بوده است . منبت کاری و ابعاد بزرگ این مبلمان شکوه و جلال خاصی را به منزل شما خواهد بخشید . در این مطلب مراحل ساخت و تولید مبل استیل و تقاضای آن را در بازار بررسی خواهیم کرد .

 

  • مرحله اول : برش ، اتصال ، شکل گیری کلاف

در این مرحله ، برش دادن چوب با توجه به ابعاد و اندازه های استاندارد صورت می گیرد . انواع چوب های مختلف در این مبلمان استفاده می شوند که هرچه دوام چوب بالا تر باشد در نتیجه مبلمان با کیفیت تری تولید می شوند .

چوب گردو ، راش و چوب روس پرتقاضا ترین متریال ساخت مبل استیل هستند . چوب گردو به دلیل سنگین بودن و مقاومت بالا رتبه ی اول این لیست می باشد .

چوب گردو

رتبه دوم پرتقاضا ترین ها ، یعنی چوب راش ، با تراکم بالایی که دارد مانع نفوذ حشرات و موجودات چوب خوار می شود که خبر از استحکام بالای آن می دهد . چوب روس نیز کاملا منطبق با آب و هوای شهر های شمالی ایران است و در برابر رطوبت مقاومت خاصی دارد .

پس از برش الوار و اتصال قطعات چوبی به یکدیگر ، حال نوبت به مهم ترین و پر کار ترین مرحله تولید مبل استیل خواهیم رسید .

  • مرحله دوم : منبت کاری ، پدید آمدن نقش ها

منبت کاری از هنر های دیرینه ایرانیان بوده که در گذشته با دست و با ابزار های مخصوصی انجام می شد . امروزه با استفاده از دستگاه های cnc می توان نقش و نگار های زیبا را در کمترین زمان و با بالاترین دقت روی چوب پیاده سازی کرد.

البته در حال حاضر نیز منبت کاری با دست هنوز هم انجام می شود ، اما از لحاظ قیمت و دستمزد بالا ، اصلا اقتصادی نیست و کمتر کسانی به سمت خرید مبل استیل با منبت کاری دست می روند .

در مقابل دستگاه های cnc با کمترین زمان ممکن و با استهلاک پایین ، با قیمت مناسب این کار را انجام میدهند .دقت بالای این دستگاه ها کاملا مشهود است .

کلاف مبل استیل

 

  • مرحله سوم : رنگ آمیزی مبل استیل

رنگ چوب خام ، دلنشین خرداران نیست و آنها انتظار دارند تا مبلمان سلطنتی آنها رنگ براق و جذابی داشته باشد . به همین خاطر ، تولید کنندگان مبل با استفاده از روغن جلا ، رنگ های چوب ، سیلر و کیلر اقدام به رنگ کردن کلاف مبلمان می کنند .

میزان تیرگی و روشن بودن رنگ کلاف با کمو زیاد کردن رنگ چوب صورت می گیرد . دقت بالای رنگ آمیزی و کیفیت رنگ استفاده شده رابطه مستقیم با طول عمر آن دارد .

رنگ کاری مبلمان استیل

پس از رنگ آمیزی کامل کلاف مبلمان نوبت به رنگ آمیزی ظریف نقش و نگار هاست که دقت زیادی را می پذیرد . استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی در داخل منبت کاری ها نمای دلنشینی را ایجاد می کند .

 

  • مرحله چهارم : رویه کوبی ، بخش اصلی ظاهر مبلمان

دقت بالا در رویه کوبی ، رضایت مشتریان رابه همراه خواهد داشت . زیرا رویه مبل سلطنتی به علت دیده شدن در اولین نگاه ، مورد توجه و حساسیت بالایی قرار می گیرد .

پس از انتخاب پارچه مبلی مناسب توسط خریدار ، رویه کوب با استفاده از مهارت و تجربه خود شروع به رویه کوبی با فوم و اسفنج مد نظر شما خواهد کرد . اجناس استفاده شده در رویه کوبی مبل استیل نیز بسیار در کیفیت و طول عمر آن تاثیر گذار هستند .

یک انتخاب مناسب و حرفه ای می تواند تا سالها شما را از خرید مبلمان جدید معاف کند . برای انتخاب پارچه مبلی مناسب بهتر است درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بهترین کیفیت آنهارا انتخاب کنید.

در آوند گالری ، بررسی و نحوه انتخاب پارچه مبلی مناسب را مطالعه کنید !

پس از رویه کوبی تولید ک دست مبلمان استیل به پایان رسیده و آماده تحویل به مشتری می باشد .

مبل استیل

  • جمع بندی

با توجه به نکاتی که گفته شد ، شما هم اکنون بصورت کلی با نحوه تولید مبل استیل یا سلطنتی آشنا هستید و این اطلاعات جامع در هنگام خرید می تواند به شما کمک کند . در اصل ساخت و تولید اغلب مبلمان همچنین روندی دارند و تولید آنها بسیار متفاوت تر از مدلهای دیگر نیست .

AvandGallery
دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • مهدی ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱:۰۱ ق٫ظ

    خیلی ممنون از توصیحات
    ای کاش راجع به مبل پلیمری هم توضیح میدادید

    • AvandGallery ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷ ق٫ظ

      سلام و درود مهدی عزیز ! در مطالب بعدی بصورت اختصاصی راجب به این موضوع خواهیم پرداخت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.