میز ناهار خوری چوبی ، کدام چوب بهتر است؟؟

خرید میز ناهار خوری چوبی

در هنگام خرید میز ناهار خوری چوبی بهتر است بدانید که کدام چوب را انتخاب کنید . چوب میز ناهار خوری در انواع و اقسام مختلف موجود است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند . در ادامه به بررسی این چوب ها خواهیم پرداخت .

پیش از ظهور و انقلاب میز های پلیمری ، این میز های چوبی بودند که توسعه داده می شدند . اما پس از افزایش قیمت چوب و دستمزد ساخت میز ناهار خوری میز های پلیمری گسترش یافتند .

امروزه میز های تمام چوب دردسته لوکس قرار می گیرند . مقاومت بالا و تراکم بالا از ویژگی های چوب است . منبت کاری های جذاب روی چوب همه چیزی است که مردم هنگام خرید میز ناهار خوری به همین دلیل چوب را انتخاب می کنند .

حال سوال اینجاست که چه نوع چوبی را انتخاب کنیم و در کل چند نوع چوب برای میز نهار خوری وجود دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد !

 

آشنایی با انواع چوب میز ناهار خوری


  • چوب بلوط

مقاومت بالا اولین مشخصه چوب بلوط است . تراکم بسیار بالای چوب بلوط ، تضمین داشتن یک میز ناهار خوری بسیار مقاوم را به شما خواهد داد . اگر از دسته افرادی هستید که علاوه بر صرف غذا ، کار های روزمره خود را نیز روی میز ناهار خوری انجام می دهید ، این یک انتخاب فوق العاده می باشد .

علاوه بر این ، در منازلی که کودکان عادت به آسیب زدن به وسایل منزل دارند ، این انتخاب می تواند منطقی ترین انتخاب باشد زیرا بلوط به سادگی دچار آسیب نمی شود .

چوب بلوط

از اصلی ترین دسته بندی های چوب بلوط می توان به بلوط سرخ و سفید اشاره کرد که این دو نیز هرکدام  در زیر دسته خود انواع دیگر را شامل می شوند . در حال حاضر بلوط قرمز در نواحی آمریکای شمالی رشد می کند و چوب این درخت در اغلب در ساخت درب ، چارچوب و … استفاده می شود .

اما بلوط سفید به دلیل بافت محکمی که دارد مستعد این است تا در صنایع کمد ، قفسه ، میز و… مورد استفاده قرار گیرد .

  • چوب افرا

درخت افرا در مناطق و خاکهای جنگلی رشد می کند و نیازمند آفتاب فراوان است . این نوع از چوب در شمال کشورمان یافت می شود. چوب افرا از سری چوب های سبک است که نسبتا مقاومت قبول قبولی نیز دارد .

چوب افرا

چوب افرا در برابر رطوبت ضعف ندارد و به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شود . چوب افرا در مقایسه با چوب بلوط سطح هموارتری دارد و ظاهر زیبای آن دلیل انتخاب بسیاری از خریداران است .

  • چوب گردو

دراین میان ، شاید آشنا ترین نوع چوب برای شما چوب درختان گردو باشد ! چوب گردو از دیرینه تا حال در صنایع مختلفی مورد مصرف قرار گرفته است . این چوب که در دسته چوب های تیره رنگ قرار می گیرد ، در عین سبک بودن بسیار سخت و مقاوم است .

ضربات هدفمند و ناگهانی به این چوب تاثیری ندارد و اگر به دنبال خرید میز ناهار خوری چوبی مقاوم باشید ، پیشنهاد ما این چوب است . اتصال آسان قطعات چوب به یکدیگر به دلیل بافت های خاص چوب گردو به راحتی انجام می پذیرد .

خرید میز ناهار خوری چوبی

پوسیدگی و خوردگی دراجناسی که از چوب گردو هستند معنا ندارد و با گذشت زمان ، این تیرگی خاص به نگ رهای روشن تبدیل شده و جذابیت آن دو چندان می شود !

اما همه این ویژگی ها در یک متریال ، باعث قیمت بالای آن شده است و همه افراد قادر به خرید میز ناهار خوری چوبی آن هم از جنس گردو نیستند !

  • چوب نارون

از چوب نارون در گذشته های دور در ساخت قابق ، پارو ، صندلی ، تیر و کمان و … استفاده می شده است . انعطاف پذیری بالا در عین مقاومت از مشخصه های چوب نارون می باشد .

 

چوب نارون

  • چوب گیلاس

چوب گیلاس می تواند از از انتخاب های خوب شما در خرید میز ناهار خوری چوبی به شمار آید . بافت نرم و قابل انعطاف چوب گیلاس این امکان را به شما خواهد داد تا در صنایع مختلف از آن استفاده کنید .

میز ناهار خوری چوبی

اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که به رنگ فعلی این چوب ها اطمینان نکنید ، زیرا پس از مدتی شاهد تیره تر شدن آن ها خواهید بود .

  • چوب روس

چوب روسی از پرکاربرد ترین چوب در ساخت و ساز صنایع چوبی است که امروزه در بازار ایران جایگاه ویژه ای دارد . چوب روس کاملا وارداتی است و همانطور که از نام آن پیداست از کشور روسیه وارد می شود .

بافت چشم نواز این چوب هر خریداری را متقاعد به خرید این جنس از چوب می کند . خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بالا باعث مقاوم بودن در برابر ضربات می شود . همین بافت نرم باعث راحتی کار نجاران در اتصال قطعات چوبی به یکدیگر می شود .

خرید میز ناهار خوری چوبی

چوب روس در برابر آسیب حشرات و رطوبت محیط مقاوم است و اگر در مناطق مرطوب و شرجی سکونت دارید ازپیشنهاد های اصلی ما ، انتخاب چوب روس هنگام خرید میز ناهار خوری چوبی است .

  • جمع بندی

در مجموع می توان گفت برای این که بهترین جنس این چوب ها را انتخاب کنید در ابتدا باید دید که محل سکونت شما دارای جو عادی یا مرطوب است ، زیرا مقاومت هرکدام از این چوب ها متفاوت است و شاید چوبی که انتخاب کرده اید در منطاق جوی شما کاربردی نداشته باشند .

زیبایی چوب دیگر ملاک انتخاب آن است که می توان با مشاهده نمونه کار های متعدد ، انتخاب را انجام داد . خرید میز ناهار خوری چوبی فقطبه انتخاب چوب ختم نمی شود و شما باید به موارد دیگر از جمله : قیمت ، مهارت نجار و … توجه داشته باشید .

نظر شما چیست ؟ شما کدام یک از چوب های ذکر شده را برای ساخت میز ناهار خوری استفاده خواهید کرد ؟

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.