رویه میز عسلی و جلو مبلی ، یک انتخاب سردرگم کننده

رویه میز عسلی

رویه میز عسلی فلزی از اصلی ترین بخش های یک مجموعه جلو مبلی و عسلی محسوب می شود . انتخاب رویه میز می تواند از اصلی ترین دغدغه ها هنگام خرید باشد . در ادامه به بررسی و راهنمای انتخاب یک رویه مناسب می پردازیم .

رویه میز عسلی چیست ؟

حتما هنگام مشاهده تصاویر مختلف از میز های عسلی فلزی ، آنها را با رویه های مختلف دیده اید . منظور از رویه ، بخشی از میز عسلی است که لیوان ها ، استکان ها ، بشقاب های پذیرایی و … روی آن قرار می گیرند .

اهمیت این محصول آنجا مشخص می شود که میهمانان شما اولین چیزی که میبینند رویه میز های شماست . پس باید با انتخابی مناسب و بصرفه داشته باشید .

برای انتخاب رویه ها ملاک بسیاری وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز های خود یکی از آنها را انتخاب می کند .

خرید میز عسلی

انواع رویه ها

با توجه به تنوع بالای میز های عسلی فلزی و چوبی ، رویه های مختلفی نیز برای آن ها تولید شده است . در این بخش به معرفی انواع رویه ها می پردازیم .

  • رویه های چوبی و ام دی اف
  • رویه های شیشه و آینه ای
  • رویه سنگ طبیعی

در ادامه معایب ، مزایا و کاربرد های هرکدام از رویه های مختلف را بررسی خواهیم کرد .

  • رویه چوبی

چوب از بهترین موادی است که می تواند حس طبیعت رابه ما انتقال دهد . گرچه خریدن میز های تمام چوب ممکن است هزینه بر باشد و از لحاظ اقتصادی بصرفه نباشد ، اما با خرید رویه های چوبی می توان یک نشانه از طبیعت را در منزل داشت .

رویه میز عسلی

اکثر رویه های چوبی در سبک روستیک موجود هستند و بسیاری از فروشگاه ها این رویه را بصورت جداگانه برای فروش دارند . رویه برش خورده چوبی همراه با رنگ کاری شاید آن چنان جذاب بنظر نرسد اما در مقابل چوب های روستیک بسیار کاربردی و جذاب هستند .

از معایب آزار دهنده چوب ، حمله حشرات و جانوران و پوسیدگی در رطوبت است . به همین علت برای این مشکل راه حلی در نظر گرفته شده است . پوشش سطح رویه با رزین و پلی استر از راهکار های قابل انجام جهت محافظت از این آسیب ها می باشد .

اما چه در حالت عادی و یا چه در حالت رزین شده ، امکان خط و خش گرفتن توسط اجسام تیز وجود دارد .براقیت تزریق شده به چوب توسط رزین ، امکان خط و خش گرفتن را افزایش می دهد .

امکان جابجایی راحت از ویژگیهای کاربردی یک میز عسلی است . اگر رویه انتخابی شما قطور باشد ، در عوض مقاومتی که ارائه می دهد وزن سنگینی دارد و نسبتا امکان جابجایی آن سخت است .

همه این معایب در برابر طبیعی بودن چوب و ظاهر شکیل آن ، کفه ترازو را به سمت نخریدن سوق می دهد !

خرید میز عسلی

  • رویه ام دی اف

چوب مصنوعی ، از القاب دیگر ام دی اف است . مخلوط انواع چوب های خرد شده ، به همراه چسب و مواد شیمیایی ، تشکیل دهنده ام دی اف هستند . اما چرا ام دی اف می تواند انتخاب ما در برابر چوب باشد ؟

قابلیت شکل پذیری آسان ام دی اف از ویژگی های خاص آن است که همین باعث پرمصرف بودن آن در صنعت دکوراسیون شده است . همچنین اقتصادی بودن ام دی اف در برابر چوب از دیگر ویژگی های آن است .

رویه میز عسلی

رویه های ام دی افی در بازار ، بصورت روکش شده pvc (با دستگاه وکیوم) قابل سفارش هستند و هیچ گاه بصورت خام روی میز ها نصب نمی شوند .

حال به پاسخ سوالی که مطرح شد بپردازیم :

  • عدم آسیب پذیری در برابر رطوبت (پوشش pvc مانع جذب رطوبت میشود)
  • وزن بسیار سبک و جابجایی آسان
  • امکان سفارش با طرح های مختلف و رنگ های متنوع
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب

این ها از مزایای رویه ام دی افی بود که کاملا مقاعد کننده برای خریدار هستند . اما از معایب این رویه ها می توان به مقاوم نبودن آنها در برابر ضربه اشاره کرد .

خرید میز عسلی

 

  • رویه شیشه و آینه

از بی دردسر ترین رویه هایی که در تولید میز عسلی به کار برده می شود ، رویه از جنس شیشه است . شیشه های سکوریت در طرح های دودی ، رنگی و شفاف از پر مصرف ترین شیشه ها هستند .

نشکن بودن این شیشه از مزایای خاص آن می باشد . همچنین در مقابل استفاده از آینه های رنگی برنز و کروم (طلایی و نقره ای ) نیز پرطرفدار است و قابلیت بازتاب نور جذابیت خاصی به این نوع آینه ها بخشیده است .

از دیگر مزایای این ماده می توان به سبک بودن آن اشاره کرد . قابلیت جابجایی آسان از ملاک های مهم خرید می باشد . از معایب اصلی شیشه و آینه می توان به گرفتن خط و خش در مدت تقریبا طولانی اشاره کرد .

رویه میز عسلی

کشیده شدن اجسامی مانند لیوان ، بشقاب ، سینی و … روی شیشه از اصلی ترین دلایل افتادن خط و خش روی این متریال هستند . اما این ضعف ، شما را قانع به نخریدن این رویه نمی کند !

تعویض آسان و کم هزینه این رویه ها دیگر جای نگرانی برای شما نخواهند گذاشت !با برش شیشه مد نظر خود در سایز دلخواه به راحتی می توانید اقدام به تعویض رویه میز جلو مبلی کنید !

  • رویه سنگ طبیعی

محصولات لوکس ، همواره مورد توجه افراد بوده اند بدون این که به معایب آن ها توجهی شود ! قیمت بالای این محصولات ، دلیل محکمی برای نخریدن توسط افراد اقتصادی پسند بوده است .

سنگ طبیعی زیبایی خاصی دارد ، همچنین نقش و رگه های سنگ طبیعی نا منظم و در رنگ های مختلف کاملا مشهود است . حال تصور داشتن این سنگ در منزل می تواند بسیار زیبا باشد !

از مزایای رویه سنگ طبیعی ، عدم گرفتن خط و خش ، براقیت خاص و مقاومت بالا می باشد . اما معایبی نیز در پشت ویژگی های سنگ پنهان شده است .

رویه میز عسلی

وزن بسیار سنگین این رویه ها جابجایی میز های عسلی را بسیار دشوار می سازد . همچنین قیمت بسیار بالای این متریال آن رادست نیافتنی تر از همیشه کرده است .

حمل و نقل بسیار سخت و شکنندگی بالا در اثر سقوط یا جابجایی غیر استاندارد از دیگر دلایل رایج نشدن سنگ در صنعت دکوراسیون است . کوچ کردن سنگ طبیعی از دیوار و کف منازل به روی میز ها شاید موفقیت آمیز نبوده است !

خرید میز عسلی

 

جمع بندی


انتخاب رویه میز عسلی با تنوع های موجود کار سختی نیست و با توجه به نیاز های خود می توانید انتخابی دقیق داشته باشید . اگر نیازی به جابجایی میز های خود ندارید می توانید از رویه های سنگین استفاده کنید ، همچنین اگر اقتصادی بودن رویه میز جلو مبلی برایتان مهم است می توانید از متریال شیشه و آینه استفاده کنید !

نظر شما چیست ؟ کدام یک از موارد بالا انتخاب شماست ؟

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.