دکوراسیون روستیک ، یک راه حل همه پسند !

دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک ، یک سبک ناشناخته و کم استفاده میان مردم است که با ویژگی شگفت انگیز آن ، یعنی تزریق آرامش آشنا نیستند ! خرید میز روستیک و سایر المان های این دکور نیاز به اطلاعات دارد ! بهتر است به صورت کامل با این سبک دوست داشتنی آشنا شوید .

  • روستیک چیست ؟


کلمه روستیک در زبان ساده ، به معنای روستایی و محلی است . اگر در فیلم های سینمایی دقت کرده باشید ، خانه های روستایی و جنگلی دارای دیوار های چوبی و پله های تمام چوب طیبعی هستند .

البته پله و دیوار ملاک کاملی برای یک دکوراسیون روستیک نیست و یک کلبه چوبی تماما از جنس چوب می باشند . اما تمام چوب بودن این دکور دلیلی بر روستیک بودن آن نیست . چوب های روستیک برش یکنواخت و منظم ندارند و می توان برآمدگی و فرورفتگی های طبیعی چوب را در آن احساس کرد .

کلمه روستیک یا rustic به سبک ساده و طبیعی دکوراسیون گفته می شود که المان های یک منزل تماما طبیعی و بدون رنگ شدگی و حتی برش های صاف هستند .

یک صندلی روستیک ساخته شده از تنه درخت ، هیچگاه سطوح صاف ندارد و تنها سطح صاف آن نشیمن گاه و تکیه گاه آن می باشد .  در نوع دیگر المان های روستیک با وجود این که سطح صاف دارند رنگ و پوست آن ها یک دست نیست و رگه های چوب در هر نقطه آن دیده می شود .

صندلی روستیک

 

این صندلی تنها نمونه دکوراسیون روستیک می باشد . حال برای درک دکوراسیون روستیک تمام منزل خود را در این سبک تصور کنید ! میز ها ، کابینت ها ، دیوار کوب ها و … .

آرامشی که یک کلبه جنگلی به ما خواهد بخشید هیچ گاه با حس و حال فضاهای دیگر یکی نیست و حال هوای طبیعت همواره دوستدار انسان بوده است . حال برای اینکه یک دکوراسیون روستیک داشته باشیم باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم ؟؟ از چه المان هایی استفاده کنیم ؟؟

پاسخ این سوالات را در ادامه این مطلب دنبال کنید !

  • المان های روستیکی


پیش از اینکه بخواهیم درباره المان های یک منزل روستایی صحبت کنیم باید توجه داشته باشیم استفاده تنهایی از این عناصر در منزل یک دکوراسیون کاملا روستیک را برای ما فراهم نمی آورد .

  • میز عسلی روستیک

میز های عسلی و جلو مبلی روستیک غالبا بصورت تلفیقی و یکپارچه در بازار موجود می باشند . برش افقی تنه درختان با ضخامت 5 سانتی متر ، رویه میز های روستیک می باشد .

پایه این محصولات می تواند از شاخه های قطور درختان و یا فلزات رنگی باشد . همچنین پایه های روستیکی می توانند رویه های شیشه ای را در بر داشته باشند .

میز جلو مبلی روستیک

سبک دیگری از این میز های عسلی وجود دارد که چوب های برش خورده پس از اتصال یه یکدیگر رنگ نمی شوند و با وجود اینکه سطوح صافی دارند ، رگه های چوب به خوبی روی آن ها قابل مشاهده است .

  • مبلمان روستیک

این دسته از مبلمان بسیار کم استفاده هستند و افراد بیشتر تمایل به استفاده از صندلی های روستیک را دارند . از اصلی ترین مشخصه های مبلمان rustic ، دستگیره و پایه هایآن است که به سبک روستیک طراحی شده است و رگه های چوب در آن مشخص است .

مبل روستیک

پارچه های مبلی به کار رفته در این سبک غالبا از پارچه های چرم و پارچه های جیر هستند . چرم طبیعی و فرآوری نشده در میان چوب های جنگلی بسیار خود نمایی می کند .

  • صندلی روستیک

صندلی که پرکاربرد ترین عناصر این دکوراسیون است در تنوع های زیادی تولید و طراحی می شود . نشیمن گاه و تکیه گاه چرم و پایه های چوبی یکی از این تنوع ها می باشد .

همچنین پرطرفدار ترین نوع این صندلی ها تمام چوب آن است . سطوح چوب های به کار رفته در ساخت این صندلی ها دارای رگه های چوبی و حتی برش نا منظم هستند .

در ساده ترین تعریف با لمس چوبهای rustic سطح صاف احساس نخواهید کرد و حدالامکان رگه های چوبی توجه شما را جلب خواهند کرد .

صندلی روستیک

  • دیوار کوب روستیک

از پرتکرار ترین اجزای دکوراسیون روستیک ، دیوار های آن می باشد . همانطور که بیان شد دیوار های چوبی بیان گر این سبک از دکوراسیون هستند . اما انواع مختلفی از طرح های دیوار کوب وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

دیوار روستیک

یکی از آنها استفاده از تنه درختان کوچک بصورت دو نیم است که نمای جذابی دارند . برش چوب ها بصورت مستطیلی به خوبی رگه های چوب را نمایان می کند که از دیگر تنوع های دیوار کوب روستیک می باشد .

  • تخت روستیک

تخت rustic از عناصر دوست داشتنی این سبک می باشد . کلاف تخت فقط نیمی از جذابیت داستان را تامین می کند . پتو های سنگین از جنس پوست حوانات و رو تختی های چرم نیمی دیگر از این داستان پر رمز و راز روستیک هستند .

تخت روستیک

 

  •  نگاهی به سایر المان ها

مواردی که بیان شد از اصلی ترین عناصر یک دکوراسیون هستند . مواردی دیگر مانند پنجره چوبی ، لوستر ها ، میز تلویزیون ، میز نهار خوری ، فرش ها و … می توانند عضوی از این خانواده باشند .

با شناختی که از سبک rustic دارید ، می توانید هر کدام از این عناصر را در ذهن خود تجسم کنید .

 

  • جمع بندی


اگر قصد جمع کردن یک منزل با سبک دکوراسیون روستیک را دارید ، شما آرامش را در دنیایی پر از هیاهو انتخاب کرده اید . منازل با این سبک در شهر ها کمتر یافت می شوند اما در روستاها که زادگاه این سبک می باشد می توانید این منازل را یافت کنید .

حال با شناختی که از این سبک دارید حتی می توانید یکی از اتاق های منزل خود را با این سبک طراحی کنید و از آرامش موجود در آن لذت ببرید .

آیا شما از نمای rustic استفاده کرده اید ؟ نظرات خود را بیان کنید !

 

 

 

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.