خرید سرویس خواب | راهنمای جامع خرید و انتخاب

خرید سرویس خواب

خرید سرویس خواب با توجه به تنوع های موجود در بازار تقریبا دشوار شده است . آشنایی با سرویس خواب می تواند خرید شما را آسان تر کند. در ادامه به بررسی اجزای یک سرویس خواب و متریال آن ها خواهیم پرداخت .

سرویس خواب چیست ؟

سرویس خواب از اجزای مهم و اصلی دکوراسیون اتاق خواب می باشد . این اجزا در سبک های مختلف : کودکانه ، کلاسیک ، مدرن ، سلطنتی و … طراحی و تولید می شوند .

خرید سرویس خواب

از اصلی ترین سوالات درباره این سرویس ، نیاز یا عدم نیاز  به هماهنگ بودن با دکوراسیون پذیرایی  است . با اینکه اتاق خواب و پذیرایی همه در قالب یک مجموعه به عنوان خانه هستند ، دلیل سفت و محکمی وجود ندارد که دکوراسیون این دو بخش در یک سبک باشند .

اجزای سرویس خواب اتاق می تواند سلطنتی و سبک دکوراسیون پذیرایی ، مدرن باشد . بنابراین خرید سرویس خواب هیچ ربطی به دکوراسیون بخش های دیگر منزل شما ندارد .

اجزای کامل سرویس خواب

در نگاه اول بظر می رسد که سرویس خواب از تخت خواب و کمد تشکیل شده است ، اما تمام اجزای اصلی موجود در اتاق خواب از زیر مجموعه های این سرویس هستند .

عناصر یک سرویس خواب ، موارد زیر هستند :

  • کمد

وجود کمد در هر خانه ای ضروری است . کمد دیواری نیز جایگزین مناسبی برای کمد های جانبی می باشد . قرار دادن لباس ، از کاربردهای مهم این کمد ها می باشد .

چند مورد که هنگام خرید کمد باید به آن توجه کرد ، فضای قابل قبول کمد ها ، کیفیت لولاها و … است .

  • آینه

استفاده از آینه هنگام خودآرایی از کاربرد های مهم آینه می باشد . فریم آینه از جدی ترین نکاتیست که باید هنگام خرید به آن دقت کرد . منبت کاری های آینه و یا رنگ آن از ملاک های تشخیص کیفیت آینه می باشد .

  • صندلی

استفاده از صندلی ، توسط متخصصان دکوراسیون توضیه نمی شود . با وجود پاف های شیک و جذاب ، استفاده از صندلی در سویس خواب کمی منسوخ شده بنظر می رسد . خرید سرویس خواب بصورت کامل نیز می تواند فاقد صندلی باشد.

  • پاف

پاف ، صندلی های بدون تکیه گاه می باشد که جنس نشیمن گاه همانند مبلمان راحت می باشد . همچنین این امکان را به شما می دهد تا با نشستن روی آن ، به خود آرایی بپردازید .

  • میز آرایش

میز آرایش با فضای مناسبی که دارد ، این امکان را به شما می دهد که لوازم آرایشی و بهداشتی مانند : انواع کرم ها ، سشوار و… را درون آن قرار دهید .

  • پا تختی

کشور های دونفره ای که فضای کمی که اشغال می کنند ، در کنار تخت خواب جای دارند . همچنین اشیائی که لازم است در دسترس باشند ، مانند ک گوشی موبایل ، ساعت و … می توانند روی پاتختی ها قرار داده شوند .

  • تخت خواب

مهم ترین جزء ، تخت خواب است . کلاف تخت در طرح و سبک های مختلف ساخته و تولید می شود . میزبان استراحت و خواب شما باید راحت و آرامش بخش باشند .

هرکدام از این اجزا ممکن است به علت کمبود جا و یا عدم نیاز از این لیست حذف شوند و گاهی ممکن است به تعداد آن ها افزوده شود . کاربردی بودن تمام این عناصر کاملا مشهود است .

  • بررسی متریال مصرفی در تولید سرویس خواب

برای خرید ، مانند کالاهای دیگر باید در جنس و متریال آن دقت کرد .

امروزه اجزای این سرویس با مواد اولیه مختلفی از جمله : چوب ، ام دی اف ، فلز و … تولید می شوند . محصولات چوبی به دلیل قیمت فوق العاده بالای آن ها معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرند .

محصولات فلزی نیز در برابر ام دی اف طول عمر بالایی ندارند و از فلزات بیشتر برای ساخت پایه های این اجزا استفاده می شود .از معایب ام دی اف می توان به حساس بودن در برابر طوربت اشاره کرد .

بنابراین با توجه به بودجه ای که می خواهید هزینه کنید ، متریال مد نظرتان را انتخاب کنید .

جمع بندی

مجموعا خرید سرویس خواب در ابتدا با توجه به بودجه ی شما صورت می گیرد . در مراحل بعدی باید به فضای اتاق خواب دقت کنید ، استفاده از تخت های تاشو نیز پیشنهاد خوبی برای اتاق های کوچک محسوب می شود .

نظر شما چیست ؟

AvandGallery
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.